Periodiek onderhoud canuleset

Periodiek onderhoud van uw Freevent Silver canuleset

Ondanks een goede reiniging van uw canule met de daarvoor bestemde producten, zijn aanslag en beschadigingen niet altijd te voorkomen. Daarom is er ‘Periodiek onderhoud voor canulesets’. Voor uw eigen gezondheid en veiligheid, maar ook voor de levensduur van uw canule is het van belang dat de canule regelmatig wordt gewisseld, gecontroleerd en waar nodig wordt gerepareerd. Het is daarom belangrijk dat u in het bezit bent van een tweede canuleset.

De keuring

Wij adviseren u uw zilveren canuleset eens per halfjaar op te sturen naar Atos Medical. Deze wordt dan gekeurd door een medisch instrumentmaker. Uw canule wordt gecontroleerd op beschadigingen, slijtage van onderdelen en de algehele kwaliteit. Indien nodig worden defecte onderdelen gerepareerd of vervangen en wordt de canule hersteld en gepolijst.

Onderdelen periodiek onderhoud:

1.

2.

3.

4.

5.

6.

Desinfecteren

Inspectie canule volgens protocol

Uitvoeren verbeteringen / reparatie

Polijsten

Oliën van de sluiting

Inspectierapport en verzending canule

Periodiek onderhoud van uw Freevent Silver Canuleset | Atos Medical Webshop

Instructies opsturen van uw canule voor onderhoud:

Reinig de canules goed met reinigingspoeder volgens de instructies: Advies reiniging tracheacanule;

Canule reinigen met desinfectans (prim-clean, artikel 70810). Indien u deze niet heeft, vernemen wij het graag zodat wij dit eerst kunnen toesturen;

Canule hierna goed drogen;

Canule in een doorzichtig zakje doen;

Verpak het zakje met de canule in het doosje;

Graag op de buitenkant van het doosje de code R-0214 noteren;

Voeg een briefje toe met de volgende gegevens: Uw naam, adres, telefoonnummer, e-mailadres, geboortedatum, BSN en eventuele opmerkingen, zoals mankementen waar naar specifiek naar gekeken moet worden;

Stuur de doos (gratis) via Post.nl naar:

Atos Medical BV
Afd. Periodieke Controle
Antwoordnummer 10248
2700 VB Zoetermeer

Na de keuring

De canuleset krijgt u na ongeveer 4 weken gereinigd en gepolijst retour gestuurd. Indien uw canule teveel slijtage vertoont en/of niet meer te repareren is, nemen wij contact met u op om te bespreken of er een vervangende set besteld moet worden. Dit bespreken wij zo nodig ook met uw behandelend arts. Indien er wijzigingen of aanpassingen aan de canule gewenst zijn, zullen wij dit ook met u bespreken.

Gebruikmaken van deze service?

Neem dan contact op met onze medewerkers van Customer Care. Dit kan telefonisch of door een e-mail te sturen:

Telefoonnummer: 079 593 50 00
E-mailadres: info.nl@atosmedical.com

U zult onder andere uitleg krijgen over de werkwijze en u voorzien van een onderhoudskaart. Daarnaast ontvangt u reinigingsinstructies voor de verzending om te zorgen dat de canule in een verzorgde staat aangeleverd kan worden.