Periodiek onderhoud van uw Freevent Silver canuleset
Ondanks een goede reiniging van uw canule met de daarvoor bestemde producten, zijn aanslag en beschadigingen niet altijd te voorkomen. Daarom is er ‘Periodiek onderhoud voor canulesets’. Voor uw eigen gezondheid en veiligheid, maar ook voor de levensduur van uw canule is het van belang dat de canule regelmatig wordt gewisseld, gecontroleerd en waar nodig wordt gerepareerd. Het is daarom belangrijk dat u in het bezit bent van een tweede canuleset.
De keuring
Wij adviseren u uw zilveren canuleset eens per halfjaar op te sturen voor onderhoud en keuring door onze medisch instrumentmaker. Uw canule wordt gecontroleerd op beschadigingen, slijtage van onderdelen en de algehele kwaliteit. Indien nodig worden defecte onderdelen gerepareerd of vervangen en wordt de canule hersteld en gepolijst.
Onderdelen periodiek onderhoud:
1.
2.
3.
4.
5.
6.
Desinfecteren
Inspectie canule volgens protocol
Uitvoeren verbeteringen / reparatie
Polijsten
Oliën van de sluiting
Inspectierapport en verzending canule
Instructies opsturen van uw canule voor onderhoud:
⮞
⮞
⮞
⮞
⮞
⮞
⮞
⮞
Reinig de canules goed met reinigingspoeder volgens de instructies: Advies reiniging tracheacanule;
Canule reinigen met desinfectans (prim-clean, artikel 70810). Indien u deze niet heeft, vernemen wij het graag zodat wij dit eerst kunnen toesturen;
Canule hierna goed drogen;
Canule in een doorzichtig zakje doen;
Verpak het zakje met de canule in een doosje;
Graag op de buitenkant van het doosje het referentienummer verstrekt door customer care noteren;
Optioneel: Voeg een briefje toe met eventuele mankementen waar naar specifiek naar gekeken moet worden;
Stuur de doos (gratis) via Post.nl naar:
Medex Instrumentenservice
T.a.v. referentienummer: [ … ]
Antwoordnummer 1554
1300 VE Almere
Na de keuring
De canuleset krijgt u na ongeveer 2 a 3 weken gereinigd en gepolijst retour gestuurd. Indien uw canule teveel slijtage vertoont en/of niet meer te repareren is, nemen wij contact met u op om te bespreken of er een vervangende set besteld moet worden. Dit bespreken wij zo nodig ook met uw behandelend arts. Indien er wijzigingen of aanpassingen aan de canule gewenst zijn, zullen wij dit ook met u bespreken.
Gebruikmaken van deze service?
Neem dan contact op met onze medewerkers van Customer Care. Dit kan telefonisch of door een e-mail te sturen:
Telefoonnummer: 079 593 50 00
E-mailadres: info.nl@atosmedical.com
U zult onder andere uitleg krijgen over de werkwijze en u voorzien van een onderhoudskaart. Daarnaast ontvangt u reinigingsinstructies voor de verzending om te zorgen dat de canule in een verzorgde staat aangeleverd kan worden.